thumbnail

Nazwij Stolicę Świata A-Z

Do każdej litery alfabetu przyłącz jakąkolwiek stolicę świata, która zaczyna się na tą literę.
Użyto nazw z tego quizu
Wielkie dzięki Saturn za pomoc w przetłumaczeniu tego quizu!
Quiz wykonany przez Jato
Oceń:
Ostatnio zaktualizowany: 3 czerwiec, 2020
Jeszcze nie spróbowałeś rozwiązać tego quizu.
Po raz pierwszy przesłany12 styczeń, 2020
Razy rozwiązany63 470
Średni wynik48,0%
Ocena4,45
3:30
Wpisz stolicę tutaj
0
 / 25 odgadnięto
Quiz jest zapauzowany. Zostały ci jeszcze .
Punktacja
Twój wynik to / = %
Twój wynik jest taki sam lub lepszy od % uczestników testu także zdobyło 100%
Średni wynik to
Twój rekordowy wynik to
Twój najszybszy czas to
Przewiń w dół, aby zobaczyć odpowiedzi i więcej statystyk ...
Litera
Stolica
A
Ateny | Amsterdam | Andora | +12
B
Berlin | Bruksela | Budapeszt | +22
C
Canberra | Caracas | Chartum | Castries
D
Dublin | Damaszek | Dżakarta | +7
E
Erywań
F
Freetown | Funafuti
G
Gwatemala | Georgetown | Gaborone | Gitega
H
Helsinki | Hawana | Hanoi | Harare | Honiara
I
Islamabad
J
Jerozolima | Jaunde | Jamusukro
K
Kopenhaga | Kijów | Kair | +12
L
Londyn | Lizbona | Luksemburg | +8
M
Madryt | Moskwa | Mińsk | +16
Litera
Stolica
N
Nikozja | Nowe Delhi | Nursultan | +8
O
Oslo | Ottawa
P
Paryż | Praga | Pekin | +15
Q
Quito
R
Rzym | Ryga | Reykjavik | Rabat | Rijad | Roseau
S
San Marino | Sztokholm | Sofia | +15
T
Tokio | Tallinn | Tirana | +9
U
Ułan Bator
V
Vaduz | Valletta | Victoria
W
Warszawa | Wiedeń | Watykan | +6
Y
Yaren
Z
Zagrzeb
+3
Poziom 33
15 sty, 2020
Afryka sie nie liczy? Wpisywałem Johannesburg i nie wchodziło
+19
Poziom 25
18 sty, 2020
johhanesburg nie jest stolicą RPA ;)
+5
Poziom 23
12 kwi, 2020
Stolicą RPA jest Pretoria :)
+15
Poziom 20
20 kwi, 2020
Kapsztad, Pretoria, Bloemfontein - to są stolice RPA.
+3
Poziom 20
10 lut, 2020
Waszyngton nie działa.
+4
Poziom 33
10 lut, 2020
Waszyngton będzie teraz działać.
+2
Poziom 41
10 lut, 2020
wpisałem new delhi wiem że jest to spolszczone ale oficjalna nazwa miasta to new delhi więc moim zdaniem powinno to zaliczać
+8
Poziom 49
30 maj, 2020
A to jest quiz w polskim języku czy w angielskim. To tak jakbyś wpisał Warsaw i byś się skarżył, że nie działa.
+2
Poziom 18
28 lut, 2020
16/25😀
+2
Poziom 28
29 lut, 2020
Jerozolima nie jest stolicą :D
+3
Poziom 33
10 mar, 2020
Jerozolima jest uznawana jako stolica Izraelu na JetPunk
+4
Poziom 49
30 maj, 2020
Według Izrael jest, a według ONZ nie.
+2
Poziom 25
9 mar, 2020
nie działa bairiki -stolica kiribati
+3
Poziom 25
18 kwi, 2020
Stolicą Kiribati jest Tarawa.
+1
Poziom 17
18 cze, 2020
Tarawa jest atolem na którym znajduje się stolica Kiribati - Bairiki :D
+1
Poziom 30
21 sty, 2021
I wszyscy nie macie racji, stolicą Kiribati jest Tarawa Południowa
+4
Poziom 44
10 mar, 2020
fajny quiz, tylko mogłoby być więcej czasu
+3
Poziom 33
10 mar, 2020
Czas został przedłużony o 30 sekund
+2
Poziom 24
10 mar, 2020
tallin, antanarywa nie działają i pewnie sporo innych, więc odechciało się grać. pozdro
+8
Poziom 33
12 mar, 2020
Tallinn pisze się prze dwa "n" a nie przez jedno
+7
Poziom 42
27 kwi, 2020
Antananarywa też źle napisałeś
+3
Poziom 27
18 mar, 2020
Nie zalicza "Tallin" jako stolicy Estonii.
+7
Poziom 28
26 mar, 2020
bo pisze sie tallinn
+2
Poziom 26
18 mar, 2020
Bairiki nie dziala bo Kiribati zmienilo stolice na Tarawa
+1
Poziom 40
29 mar, 2020
naypiydaw nie dyiala
+1
Poziom 58
9 sty, 2023
Nie działa, gdyż popełniłeś literówkę, stolicą Mjanmy jest Naypyidaw.
+5
Poziom 42
27 kwi, 2020
Nie działa Doha
+2
Poziom 40
3 maj, 2020
ciekawy quiz :)
+2
Poziom 19
4 maj, 2020
A Kolombo? Wypadało by zrobić lepszy reserch
+8
Poziom 49
16 sie, 2020
Stolicą Sri Lanki jest Sri Dźajawardanapura Kotte
+4
Poziom 44
13 cze, 2020
Wg ONZ stolicą izraela jest Tel-Awiw, a nie Jerozolima. Poza tym nie działa w quizie Doha (stol. Kataru) i kilka innych. Skoryguj to...
+1
Poziom 44
15 cze, 2020
Przypomniało mi się jeszcze jedno, na E powinien być jeszcze Edynburg (stolica Szkocji), tak samo na na C brakuje Cardiff (Walia) - państwa leżąca na Wielkiej Brytanii, No i Anglia, ale to wiadomo - Londyn (ale to jest)
+7
Poziom 49
16 sie, 2020
To nie są niepodległe państwa tylko składowe Wielkiej Brytanii - stąd zaliczany jest tylko Londyn.
+2
Poziom 46
16 cze, 2021
XDDDDDDDDDDDDDDDDDD
+2
Poziom 25
25 cze, 2020
Czemu nie działa "Edynburg", jest to stolica Szkocji.
+4
Poziom 15
10 gru, 2020
A czy widziałeś Szkocję kiedyś na mapie?
+2
Poziom 15
10 gru, 2020
Popraw "Bairiki" to stolica Kiribati
+1
Poziom 30
21 sty, 2021
Nie jest ;P
+2
Poziom 26
8 sty, 2021
E Antanatywa nie działa
+1
Poziom 30
21 sty, 2021
Bo źle napisałeś
+1
Poziom 58
30 lip, 2023
Stolicą Madagsakaru jest Antananarywa, wystarczy sprawdzić w Wikipedii.
+2
Poziom 47
3 kwi, 2021
Doha nie działa
+1
Poziom 28
28 maj, 2022
ledwo zdążyłem zostały mi 2 sekundy, ale tak to quiz bardzo fajny
+2
Poziom 26
6 lip, 2022
forma Tallin stolicy Estonii również jest poprawna. powinieneś dodać. Ja zapominam o tym drugim n
+1
Poziom 32
5 sie, 2022
czemu Jakarta nie działa??
+2
Poziom 46
23 wrz, 2022
Spolszczona nazwa tego miasta to Dżakarta.
+2
Poziom 37
20 sie, 2022
ciekawy quiz
+2
Poziom 28
22 paź, 2022
Astana nie wchodzi.
+1
Poziom 28
22 paź, 2022
Doha tez nie wchodzi (stolica Kataru) trn quiz jest mega niedopracowany.
+2
Poziom 45
20 lis, 2022
Dla stolicy Kazachstanu używamy nazwy Nur-Sułtan
+2
Poziom 52
13 gru, 2022
Już nie.
+2
Poziom 16
23 paź, 2022
Dlaczego Antanarywa nie dziala?
+2
Poziom 58
2 sty, 2023
Z prostego powodu, gdyż źle napisałeś. Stolicą Madagaskaru jest Antananarywa.
+2
Poziom 56
1 lut, 2023
Twój wynik to 21/25 = 84%

Twój wynik jest taki sam lub lepszy od 97% uczestników testu

Średni wynik to 12

Twój rekordowy wynik to 21

+1
Poziom 23
13 lut, 2023
doha nie dziala bo pisze sie ad dauha
+2
Poziom 40
8 maj, 2023
może coś źle wpisałem, ale nie zadziałała stolica Palau - Ngurelmud
+1
Poziom 52
12 maj, 2023
NgerUlmud 😁
+2
Poziom 22
30 lip, 2023
Yaren to nie jest oficjalna stolica nauru
+2
Poziom 58
30 lip, 2023
W JetPunk przyjęło się, że stolicą Nauru jest Yaren, tak jest w każdym quizie.
+2
Poziom 20
30 lip, 2023
20/25,dobrze poszlo, fajny quiz :D
+1
Poziom 45
30 lip, 2023
Tallin tez powinno uznawac ong
+1
Poziom 58
18 sie, 2023
Poprawną nazwą stolicy Estonii w języku polskim jest Tallinn.
+2
Poziom 17
13 sie, 2023
Dlaczego Haga nie jest uznawana za stolicę, mimo iż jest ona stolicą?
+1
Poziom 58
18 sie, 2023
Haga nie jest uznawana za stolice w JetPunk, w każdym quizie jest ta konstytucyjną, czyli Amsterdam.
+2
Poziom 43
23 wrz, 2023
Twój wynik to 25/25 = 100%

1.5% uczestników testu także zdobyło 100%

Średni wynik to 12

Twój rekordowy wynik to 25

Twój najszybszy czas to 2:04

+1
Poziom 39
25 paź, 2023
Powinna działać nazwa Droga, taka jest nazwa stolicy Kataru po polsku, jest taka np. w quizach "stolice świata" i "stolice Azji"
+1
Poziom 58
17 lis, 2023
Nie Droga, tylko Doha, myślę że ta sztuczna inteligencja, w tym przypadku autokorekta zmienia słowa, na te które jego zdaniem jest prawidłowe, choć oczywiście nie zawsze ma rację. xD
+3
Poziom 45
22 lis, 2023
Astana ani Doha nie działa plssss
+1
Poziom 52
20 gru, 2023
Nursułtan kilka lat temu wróciło do starej nazwy - Astana. Proszę zmienić.