Countries that Start with O

There's only one country that starts with O. Can you name it?
Quiz by geoPunk
Rate:
Last updated: July 17, 2012
First submittedJuly 17, 2012
Times taken44,372
Rating4.93
Report this quizReport
1:00
Enter country here:
0
 / 1 guessed
The quiz is paused. You have remaining.
Scoring
You scored / = %
This beats or equals % of test takers also scored 100%
The average score is
Your high score is
Your fastest time is
Keep scrolling down for answers and more stats ...
Country
Oman
+7
Level 50
Nov 12, 2012
First first comment ever. Woo hoo!
+1
Level 31
Apr 4, 2021
nobody cares?
+14
Level 73
Nov 20, 2012
1/1 with 0:59 left! Way to make me feel good about myself...
+15
Level 89
Jan 24, 2013
hah, did it with 1:00 left. I defy you to do better ;)
+1
Level 72
Feb 11, 2013
You can't do better than that, but I did tie you. Didn't think it was possible.
+3
Level 21
Jul 17, 2017
i did it with 1:00 left too!
+1
Level 19
Feb 2, 2018
same
+2
Level 36
Jun 1, 2018
1.00 left! and Idid it 22 times
+4
Level 29
Mar 26, 2019
I did it with 1:01 left.

Beat that

+2
Level 28
Aug 14, 2019
I beat it with 10:00 left

BEAT THAT

+3
Level 36
Oct 24, 2019
i DiD iT wHiLe StIlL iN tHe WoMb!1!!
+1
Level 20
Apr 9, 2020
1:00 left too!
+1
Level 33
Oct 27, 2020
same. Did it with 1:)00
+1
Level 36
Nov 12, 2020
saaame
+1
Level 47
Dec 2, 2020
i did it in 0:00
+1
Level 49
Jan 7, 2021
I did it in -∞ and i'm gonna be born in ∞ years. BEAT THAT
+1
Level 44
Feb 12, 2013
1/1 with 0:59 left easy
+3
Level 15
Mar 20, 2013
cant stop laughing
+3
Level 66
Mar 24, 2013
It was so hard. Only 0:59 left i almost lost
+2
Level 25
May 28, 2013
Quickest quiz I ever took LOL
+1
Level 28
May 29, 2013
1:00 remaining :) OMG
+2
Level 24
Jul 31, 2014
the only one i got was oman :(
+1
Level 70
Mar 11, 2016
How do y'all type so fast? It took me 3 seconds.
+1
Level 66
Apr 22, 2016
59 seconds left!!!
+1
Level 56
May 29, 2016
LOL! Best quiz ever!
+1
Level 52
Jun 2, 2016
1 minute left!
+1
Level 57
Jun 30, 2016
Idk how, but I still had a minute left! I had no idea that my fingers were that fast!
+1
Level 54
Jul 2, 2016
Dang it! I wanted to do this quiz first. Nevermind
+1
Level 40
Jan 9, 2017
1:00 left
+1
Level 40
Jan 15, 2017
1:00
+1
Level 15
Jun 22, 2017
0:58
+1
Level 30
Nov 15, 2017
10/10 great quiz, 100% first try.
+1
Level 20
Nov 26, 2017
left 1.00 easy

oman is the only country thats starts with tha letter '0'

+1
Level 23
May 22, 2020
me too
+1
Level 20
Nov 26, 2017
lol
+2
Level 33
Apr 10, 2018
This was the HARDEST quiz I have ever taken. It just barely beats out "Countries that start with Q" and "Countries that start with Y" Anyone who beats this quiz is a genius.
+4
Level 49
Apr 19, 2018
Countries that start with w and x is also pretty hard.
+1
Level 31
Jun 28, 2018
did it in a minute
+1
Level 24
Aug 31, 2018
Lol did it in less than a second
+1
Level 83
Dec 18, 2018
You left out Ossetia.
+2
Level 57
Jan 7, 2019
Oh man, that quiz was hard!
+1
Level 25
Mar 10, 2019
I did it with 1 minitue left XD
+2
Level 67
Sep 25, 2019
I want 5 points for this one!
+1
Level 55
Nov 7, 2019
1:00 left...
+1
Level 54
Feb 15, 2020
Looks like everyone got 1:00 minute remaining. And here I thought I was special.
+1
Level 32
Mar 9, 2020
Isn't it weird how there is over 100 countries and only one of them starts with O?
+1
Level 40
May 5, 2020
u forgot oanada and oexico
+1
Level 45
May 22, 2020
tru tru
+1
Level 45
May 22, 2020
dam i wish this was eligible for points :/
+1
Level 45
May 22, 2020
What about omerica?
+1
Level 21
Jun 1, 2020
I did it in a second
+1
Level 56
Jul 15, 2020
Oman, this was pretty hard!
+1
Level 43
Aug 28, 2020
Got 1/1 with 1:00 left. SUPPPPERRRR HARDDDDDD!!!
+1
Level 38
Sep 13, 2020
IN 1 SECOND I DID IT
+1
Level 38
Oct 26, 2020
Now i'm done in 0 seconds
+1
Level 46
Oct 4, 2020
I did it in 1 second!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
+1
Level 35
Nov 14, 2020
i did it in 1 second
+1
Level 57
Dec 5, 2020
I really struggled on this quiz, but I finally did it with 1 second left. I want to thank my parents, my sibling, and the genius who made this quiz.
+1
Level 68
Dec 7, 2020
1 minute left
+1
Level 29
Dec 15, 2020
same
+2
Level 29
Dec 15, 2020
the answer is oman btw
+1
Level 49
Jan 7, 2021
who would've known 🙄
+1
Level 22
Jan 16, 2021
yay! fastest time: 0:00
+1
Level 44
Feb 7, 2021
I got 1 minute remaining lol
+2
Level 24
Feb 27, 2021
OMG I DID IT! 1:00 minute left! This was so hard.
+1
Level 24
Feb 28, 2021
I did it in 0 seconds, yeiii
+1
Level 43
Mar 10, 2021
Me too! yayyy!
+2
Level 59
Feb 28, 2021
This one was difficult, maybe a little more time for us slow typers?